18 aprilie 2013

Pictură vrac sau ambalată :)

V-am mai povestit deja cum pictăm şi ne pictăm noi până în vârful urechilor de acuarele. Nu ne ferim de murdărire, pictatul fiind o activitate cu multe beneficii, de recreere, de descoperire, de distracţie. Copilaşul crează ceva, pas cu pas, descoperind ce pot face degeţelele lui. Conduce culorile în toate direcţiile, unele peste altele şi în acelaşi timp se lasă condus de ele. Observă ce a provocat şi se amuză de efectele pe care le are dansul degeţelelor pe foaie, prin culori. Şi îşi pune şi palmele la treabă, şi apoi ce alte obiecte are prin preajmă. Totul se termină cu o pictură pe cinste şi un spălat temeinic de mânuţe pân' la coate.


Am pictat şi cu iaurt. În acest episod i s-a permis şi vârfului nasului să participe, spre amuzamentul micului pictor. Am numit foarte sugestiv această sesiune de murdărire Peisaj de iarnă. :)


Şi de curând am folosit şi noi o idee des întâlnită pe internet, aceea de pictat fără murdarire, adică la pungă. Este foarte simplă şi în acelaşi timp practică, deoarece copilul se poate juca cu acuarelele, le poate combina, fără să le atingă. Nu e acelaşi lucru ca atunci când simte şi vede culorile pe degete, dar este o alternativă mulţumitoare pentru atunci când nu putem sau nu vrem să ne murdărim.

Avem nevoie de următoarele:
* pungi cu ziplock;
* culori la tub (noi am folosit tempera);
* bandă adezivă incoloră.


Se pun culorile în pungă, direct din tub, în ce combinaţie doriţi. Se închide bine punga şi deşi poate fi manevrată şi stând la măsuţă sau pe podea, este mai practic să fie lipită de geamul unei ferestre, cu scotch la fiecare colţ, pentru o stabilitate mai bună. De asemenea, lumina naturală face culorile mai interesante.


Noi le-am amestecat mai greu la început, mai mult le ştampilam cu degetele, deoarece se cam întăriseră culorile de la geamul rece. Dar după ce am adăugat foarte puţină apă în pungă, acestea au devenit mai moi şi mai manevrabile. În activitate s-a amestecat şi un cub, cu care pictoraşul a făcut urme pătrate pe pungă şi în culoare. Data viitoare vrem să folosim doar două culori, sau alb, negru şi o culoare pentru a crea degradeuri interesante.


2 comentarii:

  1. ce idee draguta.....cred ca o sa facem si noi ...multumim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că vă place. Spor la pictat şi vă mai aşteptăm pe la noi pe blog!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...