15 iulie 2013

Borcanul bun la joacă

Cum ne mai exersăm noi abilitatea de prindere în mânuţe, spiritul de observaţie şi adunatul jucăriilor mărunte în găletuşe? Cu ajutorul borcanului jucăuş. Pe sus punem jucărele sau mingiuţe, iar pe jos le scoatem. Se mai întâmplă şi invers bineînţeles. Important este exerciţiul braţelor şi al degetelor. De asemenea, este interesant pentru cel mic să vadă cum cad lucrurile de sus şi cum are acces la ele prin altă parte. De fiecare dată când punem o jucărie sau luăm alta numim zonele borcanului, pentru a fixa termenii sus şi jos. Este şi o bună ocazie de a exersa formulele te rog şi mulţumesc atunci când îi cer lui Mathias o jucărie şi când el o scoate din borcan şi mi-o dă mie înapoi.

Ideea acestui joc mi-a venit de la jucăriile Montessori de tipul unei cutii cu orificiu de acces în partea superioară şi cu altul în lateral (pe care le-am văzut de curând aici şi nu numai) care printre altele, au şi scopul de a ajuta copilul să exerseze abilităţile enumerate de noi mai sus. În cazul jucăriilor de lemn Montessori se lucrează cu piese mai mici, chiar de forme diferite. Deocamdată ne jucăm şi ne distrăm cu borcanul nostru decorat cu mici ursuleţi din autocolant, urmând să ne procurăm şi câteva jucării de lemn cu sertăraşe şi uşiţe, pentru activităţi mai minuţioase. Precum se vede destul de clar în imagini, am folosit un bidon mare de apă, l-am decupat şi în partea de sus şi în lateral, i-am acoperit bine marginile cu banda izoleră colorată ca să nu zgârie şi l-am decorat cum am dorit. L-am folosit împreună de câteva ori, însă în multe rânduri îl surprind pe micuţul meu jucându-se singurel, foarte concentrat, aducând şi punând în borcan jucărele şi încercând să le scoată ba pe sus, ba pe jos. Sper că v-a plăcut cum am improvizat noi acest joc simplu, dar captivant pentru cei mici. Spor la treabă şi la joacă vă dorim!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...