27 octombrie 2013

Montessori Dressing Frames

Ni s-a făcut dor de Color Your Life in Joy. :) Câteodată e bună o vacanţa aşa neplănuită, pentru a reveni cu drag la ceea ce am pus pe pauză. Într-adevăr a fost o lună aglomerată de treburi administrative şi nu numai, însă activităţile noastre au avut ca de obicei locul lor în program. Acum avem o organizare mai clară a acestora. Ne jucăm cu numere şi litere, cu multe puzzle-uri şi cărticele, şi  abordăm tematici noi în jocurile noastre. Vă vom povesti despre multe dintre ele în curând, sub formă de retrospectivă. Însă am ales să revenim cu un articol despre jocul nostru cu dressing frames, adică rame ce conţin diverse părţi de închidere/deschidere ale articolelor de îmbrăcăminte. Inspiraţia pentru acestea au constituit-o bineînţeles celebrele rame Montessori. Noi ne-am rezumat la câteva sisteme de închidere, potrivite cu vârsta şi în funcţie de ce materiale am avut la dispoziţie. Mathias se joacă cu aceste rame de ceva vreme, iar acum că este sezonul jachetelor pe care le punem şi le dăm jos de câteva ori pe zi, facem mari progrese în a ne îmbrăca/dezbrăca singurei. :) Ne-am gândit că vă va fi de folos ideea noastră în activităţile practice cu cei mici. Curând vom mai face şi alte rame de acest fel, adăugând la colecţie şi alte sisteme de închidere/deschidere cu care să ne exersăm degeţelele, precum agăţatori de genul moş/babă, nasturi şi capse de diferite mărimi şi mai multe feluri de catarame. Pentru început am înrămat un fermoar, un nasture cu butonieră de dimensiuni mari, o cureluşă cu velcro (sau arici), părţi textile cu şnururi, o cataramă simplă pe un buzunar cu clapetă şi o cataramă mai complexă ca pentru pantaloni.


Materialele pe care le-am folosit pentru confecţionarea ramelor au fost următoarele: rame simple de lemn cu geam de plastic, pistol de lipit cu silicon, coli colorate autoadezive, foarfecă şi bineînţeles, părţile textile cu închizători. Trebuie să menţionez că fermoarul, nasturele cu butonieră, părţile cu şnururi şi buzunarul cu clapetă şi cataramă au fost desprinse de pe o jucărie de pluş, un leuţ tare ghinionist, care după ce s-a stricat şi nu a mai scos sunete, a fost uitat printr-un coş. Aşa că am folosit din el ceea ce era mai important. Cureluşa cu velcro am luat-o de la un fel de borsetă, iar cureaua cu cataramă metalică provine de la o gentuţă mai veche de-a lui mami. Însă voi puteţi folosi orice doriţi, hăinuţe vechi de copii sau de adulţi, catarame de la genţi uzate sau orice parte cu închizători din ceea ce aveţi la îndemână. De asemenea, ramele pot avea dimensiuni diverse.


Aşadar am decupat toate părţile textile potrivit ramelor (e bine ca în cazul fermoarelor să lăsaţi părţile textile mai lejere pentru a fi uşor folosite de către copii) şi le-am lipit pe dosul acestora cu ajutorul pistolului cu silicon. După această operaţiune e posibil să aveţi nevoie de burice de degete noi :) sau puteţi folosi o spatulă de lemn cu margine dreaptă pentru a presa materialul textil pe siliconul foarte cald. După ce s-a uscat foarte bine tot ceea ce aţi lipit, puneţi pe spatele ramelor geamul de plastic şi cartonul acestora, închizându-le precum atunci când înrămaţi o fotografie. Eu am preferat să lipesc pe cartonul ramei coală adezivă de diverse culori sau albă, potrivit cu conţinutul. La final am lipit pe întreaga parte din spate a ramelor câte o bucată de hârtie albă, precum se procedează la unele tablouri, pentru a acoperi clemele metalice ale ramelor, uşor de desfăcut de către degeţele curioase. Ceea ce a ieşit arată aşa:

Şnururi simple

Curea cu velcro
 
Nasture mare cu butonieră

Cataramă pentru pantaloni

Cataramă pentru buzunar cu clapetă

Fermoar mare

Aceste rame pline de culoare şi foarte utile au avut mare succes la noi. Le folosim adesea, cercetând, închizându-le pe câteva şi deschizându-le pe toate şi pe unde se poate, buzunărindu-le. :) Sunt foarte folositoare, aducând într-un spaţiu restrâns tot ceea ce este necesar pentru exerciţiul de închidere/deschidere al hainelor, fără a duce după noi haine voluminoase sau genţi, care ar umple inestetic măsuţa sau covorul de joacă. Este mai la îndemână exerciţiul cu acest tip de rame, mai ales la vârste mici când ar fi o corvoadă să îmbracăm/dezbrăcăm copilul de atâtea haine câte sisteme de închidere vrem noi să-i oferim spre cercetare. Alăturându-le astfel, copilul poate observa mai bine asemănările şi diferenţele dintre ele. Iar încântarea este mai mare, cel puţin în cazul nostru, atunci când descoperă pe propriile haine că ştie cum să folosească nasturele sau fermoarul.




Sper să vă fie de folos sugestia noastră. Pe măsură ce vom mai folosi materiale Montessori, create de noi sau nu, vă vom povesti despre ele cu siguranţă. Consider că este foarte important şi valoros ca joaca educativă să fie adusă în viaţa copiilor cât mai devreme, pentru că potenţialul lor este imens încă de la naştere, ba chiar dinainte de aceasta. ;) Vă dorim spor şi bucurie în a crea, a vă juca şi în a învăţa de toate!



Update:

Ramă cu capse şi inel

10 comentarii:

  1. Sunt minunate, nici nu aş fi crezut că nu sunt cumpărate! Bravo şi sporla joacă!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim frumos pentru apreciere. O zi minunată vă dorim!

      Ștergere
  2. Ce idee!! Chiar nu sunt greu de facut! Multumesc pentru tutorial si spor la joaca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multă plăcere! Mă bucur că vă plac! Sunt uşor de făcut, mai ales că fiecare poate folosi ce materiale doreşte. Vă dorim o zi frumoasă!

      Ștergere
  3. Printre cele mai minunate idei pe care le-am vazut in ultima vreme! Ramele sunt adorabile, folositoare, si sunt convinsa ca si captivante! Chiar imi doresc sa fac si eu cateva pt fetita mea, daca as gasi exact cubul asta ar fi mult mai simplu, si mai colorat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos pentru aprecieri, Adriana! Aşa este, ramele acestea sunt foarte interesante şi utile pentru cei mici. Poţi alege orice parte cu închizători din haine colorate, scoase din uz. Poate găseşti cubul online, însă nu oferă prea multe sisteme de închis/deschis. Dar pentru început, este util. Spor la treabă şi la joacă! O seară bună.

      Au ajuns mesajele, doar că trebuie să le public eu pentru a apărea pe blog. Numai bine. :)

      Ștergere
  4. Sunt atat de minunate! Excelente! Chiar daca nu mai am copil mic parca le-as face si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos pentru aprecieri! Şi nouă ne plac foarte mult creaţiile dvs. pe care le găsim foarte utile pentru cei mici. Să aveţi o seară frumoasă şi mult spor la creat minunăţii. Numai bine!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...