20 aprilie 2015

Books of a Week of April - Part 1


De săptămâna aceasta, ne-am hotărât să vă prezentăm cărţile pe care noi le citim împreună, vreme de şapte zile sau seri, indiferent de numărul lor. Mathias este foarte pasionat de cărţi, de lectură şi de felul în care se combină literele pentru a forma cuvinte. Aşa că nu pierdem nicio ocazie de a citi. Sunt cărţi pe care le reluăm câteva seri la rând, pentru că aşa îşi doreşte el, ori seri în care îşi alege de fiecare dată altă carte. Există dăţi în care îi propun eu cărţile, pentru a introduce o nouă temă de activităţi pentru zilele următoare sau pentru a completa un subiect pe tema căruia deja ne-am jucat şi am lucrat. Încerc pe cât posibil să vin în întâmpinarea nenumăratelor lui întrebări despre orişice cu diverse cărţi cu povestioare şi imagini, prin care să îi explic mai bine şi mai clar lucrurile sau situaţiile faţă de care îşi exprimă el curiozitatea. Însă de cele mai multe ori, we read just for fun. :)


Am început săptămâna trecută cu minunata carte Uite ce-a ieşit din ou, de Margaret Wise Brown, pe care Mathias a descoperit-o aşezată alături de iepuraşul şi oul de raţă din poveste. A fost foarte încântat de cele două personaje ale cărţii, şi mai ales de încercările iepuraşului de a ghici ce se află în ou. Vă daţi seama că am avut şi noi propriile variante, care mai de care mai haioase, pentru ceea ce ar putea conţine oul misterios. L-am rugat să deschidă oul cel bleu exact înainte de a afla din carte ce va ieşi din el şi a fost foarte bucuros să descopere o răţuşcă, precum în poveste. De menţionat, că şi-a dorit să-i pună şi un nume iepuraşului din carte, iar acesta a fost Norişor. :)


Următoarele cărţi citite zilele trecute au fost două dintre titlurile acestei colecţii foarte frumoase de patru cărţi create de către Paul Stewart şi Chris Riddell. Aceste cărţi despre prietenie au reprezentat unul dintre cadourile primite de Mathias de la iepuraş. Noi am citit deocamdată Bulgăraş de Primăvară şi Dorinţa Iepuraşului. I-au plăcut foarte mult peripeţiile prin care trec ariciul şi iepuraşul în cele două poveşti minunate şi a hotărât că Norişor este şi protagonistul un pic uituc şi cam fricos al acestor cărţi. :) Noi le-am citit de câteva ori pe fiecare, aşa de mult ne-au plăcut. Mai jos vă arătăm doar câteva pagini din cele două cărţi, pe-ale căror istorioare vă lăsăm să le descoperiţi singuri, alături de celelalte titluri ale colecţiei.



Printre atâţia iepuraşi şi poveştile lor, s-a strecurat şi cartea Usborne Very First ABC, deosebit ilustrată şi foarte utilă din mai multe motive. Aceasta prezintă literele mici de tipar, cu care Mathias s-a familiarizat deja, introduce cuvinte noi în limba engleză, susţinute de imagini superbe, iar detaliile încântătoare ale acestora din urmă reprezintă startul unor noi conversaţii pe diferite teme. Noi am identificat literele mici, le-am asociat cu cele mari de tipar, apoi am pronunţat şi am tradus cuvintele din carte în română, iar pe cele aflate la plural, le-am trecut şi la singular în ambele limbi. 



Aşa cum v-am zis, imaginile cărţii ne-au îndemnat la conversat. Am vorbit despre ce sunt zmeiele şi despre cum se înalţă acestea, de ce nu se prea înţeleg câinii cu pisicile sau de ce în unele nopţi se văd stelele pe cer, iar în altele nu. :) Cărticica aceasta încântătoare va mai reveni în activităţile şi jocurile noastre cu litere şi cuvinte. Noi am achiziţionat-o cu ceva vreme în urmă de la Micul Cititor şi v-o recomandăm cu mare drag, alături de toate celelate cărţi ce ne-au încântat pe noi săptămâna aceasta. Lectură frumoasă vă dorim!

M. 3 ani şi 3 luni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...