7 iunie 2013

Reciclăm şi ne jucăm

Vă mai amintiţi de jocul nostru cu beţişoare şi discuri, pentru care am reutilizat o cutie de la o jucărie? Ne-am gândit să mai confecţionăm şi alte lucruri folositoare la joacă din materiale reciclabile, pe care le-am oprit din drumul lor către tomberon. Aici vă vom prezenta două jucării cu mingi, una mai mică şi alta mai mare, din sticle normale de apă şi găletuşele noastre pentru depozitat jucării mărunte, făcute din bidoane de apă. 

Am găsit pe internet ideea unei astfel de jucării în diferite variante, unele aveau chiar ciucure sau ghem în locul mingii sau foloseau recipiente diverse. Scopul jocului este acela de a prinde mingea cu ajutorul cupei, acestea fiind prinse între ele cu o sfoară. Am tăiat cu un cutter sticlele, una de 2 litri iar cealaltă de 0,5, le-am decorat cu autocolant cu ursuleţi şi cu bandă izoleră colorată, le-am perforat şi le-am ataşat câte un şnur mai lung, făcând un nod mare pe interiorul cupelor. Puteţi folosi şi câte o biluţă ca opritor pentru a fixa şnurul mai bine.

La capătul celălalt al şnurului am ataşat o minge de plastic. Am căutat câte o minge potrivită ca mărime pentru fiecare cupă. Le-am perforat şi pe acestea şi m-am gândit că cea mai bună metodă de a prinde şnurul în interiorul mingilor este cea pe care o vedem la pungile de cadou, cu ajutorul unui opritor în formă de beţişor. Am tăiat în două unul dintre beţişoarele folosite la jocul de potrivire, am legat şnururile pe mijlocul fiecăruia dintre ele şi le-am introdus cu grija în mingi, astfel încât să rămână bine fixate în interior. Şi astfel am obţinut două cupe de prins mingi zburătoare în toate direcţiile, dar care nici nu fug prea departe. :)

Cum vă spuneam, am confecţionat şi două găletuşe în care se pot pune piese de puzzle, forme geometrice de la jocuri, maşinuţe, mingiuţe sau alte jucării mici. Am tăiat recipientele, le-am decorat cu autocolant şi bandă izoleră colorată şi am ataşat de data aceasta chiar şnururile de la două pungi de cadou. pe lângă alte găletuşe pe care le avem, acestea au avantajul că putem vedea prin ele ceea ce conţin, găsind mai uşor o jucărie anume.

Avem şi alte idei pentru folosirea materialelor reciclabile şi vi le vom prezenta pe măsură ce le vom pune în aplicare.




Ne-am gândit să alcătuim o colecţie de jocuri, jucării şi activităţi pentru copii, toate cu, din şi despre materiale reciclabile, la care vă invităm să participaţi şi să ne încântaţi cu creativitatea cu care aţi folosit astfel de materiale, şi de asemenea, să realizăm un schimb de idei şi de tehnici. Colecţia se poate accesa prin click pe titlul de mai jos. Spor la treabă şi la joacă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...